"בשנתיים סגרנו 60 אלף עסקאות במחיר למשתכן"

איתי גדסי No Comments on "בשנתיים סגרנו 60 אלף עסקאות במחיר למשתכן"

אביגדור יצחקי בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת: "אם תשימו במפה את אזורי האש במדינת ישראל, תראו שאין כלל מקום לתמ"א 35. צרכי הביטחון של הצבא לוקחים חלק גדול מיכולת התכנון של מדינת ישראל"

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, אמר היום (שלישי) בכנס לשכת שמאי המקרקעין כי "בשנתיים סגרנו 60 אלף עסקאות במחיר למשתכן. 60 אלף עסקאות שקבלנים לקחו. מתוכם יש 5,000 היתרים ו-16 אלף היתרים בתנאים. כלומר 21 אלף דירות במחיר למשתכן כבר נמצאות בבנייה. הדברים האלה לא וירטואלים הם מתקיימים". לדבריו, "לקבלנים יש מוטיבציה לגמור לבנות מהר והקונים לא מבלבלים להם את המוח עם שינויים. זה נכון שיש מכרזים בעיקר בפריפרייה שלא מצליחים כי הביקוש קטן. אנחנו מטפלים גם בזה".

יצחקי הוסיף כי "מחיר למשתכן זה לא הפתרון של מחירי הדיור. בסוף ההיצע הוא זה שיקבע את מחירי הדיור. אנחנו מודעים שמחירי הקרקעות הפרטיות עלו מכיוון ששיווקנו מכרזים רק במחיר למשתכן".

בהמשך יצחקי סקר את הבעיות שמונעות משוק הדיור להתפתח. "אם תשימו במפה את אזורי האש במדינת ישראל, תראו שאין כלל מקום לתמ"א 35. הייתי צריך להעביר קו מתח בין שטח אש ליישובי ואדי ערה. יש הסכם שהצבא התחייב שתוך 15 שנה הקרקעות יעברו למדינה. קרה משהו מאוד מוזר 15 שנה עברו והצבא לא מוכן לזוז. צרכי הביטחון של הצבא לוקחים חלק גדול מיכולת התכנון של מדינת ישראל".

"דוגמא נוספת. הייתה לי אופציה להעביר קו מתח מעל רמות מנשה אלה מה האזור הוכרז אזור ביוספרי. אני עוד לא הצלחתי להבין מה זה אבל מה שאני יודע שלא אישרו את התכנית בגלל הבז השחור לא בגלל שזה אזור ביוספרי. בכלל תשכחו מהקמת טרובינות רוח בישראל מכיוון שרק בישראל יש ציפורים בסקוטלנד אין ציפורים לכן יש שם תחנות רוח".

"יש בעיה נוספת שהיא כמות הרשויות המקומיות שכולן כלואות וסגורות כמו גני תקווה יהוד ואור יהודה ושכבר רוצים לאחד משהו זו בעיה. בנוסף לכך יש מועצות אזוריות.חילקו את המדינה לקצת מוקדים עירוניים והשאר מחוזות כפריים. גני יהודה זה מושב? איזה מושב זה? אם אתה לוקח להם קרקע הם צועקים מה יהיה עם החקלאות שלנו".

מירי רימון שמאית ברשות מקרקעי ישראל אמרה בפאנל כי "שמאי המקרקעין צריכים להיות מעורבים כבר משלב התכנון, איזה סוגים של דירות לאיזו אוכלוסייה. אני חושבת שהשמאי יכול לגרום שתכניות יתוכננו נכון מלכתחילה. אנחנו נתקלים בתכניות שתוכננו לפני מספר שנים וכיום לא מתאימות למרקם העירוני הקיים ואז צריך לשנות תכנית ואז זה מתעכב".



0 תגובות